TIVOLI JO11-1

Bekerwedstrijd

Tivoli JO11-1 - RPC JO11-4

19-10-’19

De tegenstander speelt een klasse hoger, dus het was vooraf lastig om onze kansen in te schatten. Ook hadden we een aantal afmeldingen, hierdoor had ik Noa en Tommy gevraagd, zodat we genoeg wisselspelers hadden. We begonnen sterk aan de wedstrijd en hadden de druk op de tegenstander, af en toe kregen zij een mogelijkheid, maar door goed ingrijpen werd het eigenlijk geen echte kans. Het duurde even voordat het doel gevonden was, omdat hun keeper sterk keepte en wij voor het doel niet altijd de beste keuze maakten. Hierdoor bleef het de hele tijd spannend, een goede vrije trap van Luuk vloog onderkant lat in het doel, 2-0. Een kleine kans werd niet goed verdedigd, waardoor van dichtbij op doel geschoten kon worden, 2-1. Op dit moment had ik niet het idee dat we gingen verliezen, maar we hielden het wel onnodig spannend. Na de rust speelden we met mooi combinatiespel de verdediging weg en scoorde de 3-1, en vrijwel direct hierna kregen we nog een hele goede kans, maar misten het doel. Vijf minuten voor het einde kreeg RPC nog een penalty voor hands, deze schoten ze hard in, 3-2. Nog steeds spannend, ook de volgende kansen werden niet afgemaakt, verdedigend stond het als een huis, dus echte kansen kreeg RPC ook niet. Sterk verdedigd, onnodig spannend, op naar de volgende ronde. Tevens voor onszelf het bewijs dat we na de Kerst 1 klasse hoger kunnen spelen.